Vés al contingut
Telèfon TSCAT 93 318 55 93
Email TSCAT catalunya@tscat.cat
  • Àrea privada
    • Àrea privada
    • Registre
CONTACTE
  • CONTACTE
  • EL COL·LEGI
      • Qui som
          • Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya
          • Junta de Govern i Junta de Govern Ampliada
          • Juntes Territorials
          • Estatuts
          • Guia de Bones Pràctiques
          • Memòria d’Activitats
          • Certificat ISO
          • Posicionaments
          • Equip Humà
      • Estudis de la professió
      • Transparència
          • Portal de la Transparència
          • Canal de denúncies
      • Què és el Treball Social?
          • La professió
          • Àmbits d’actuació
          • Codi Deontològic
          • On estudiar Treball Social
      • 40 ANYS
          • 40è aniversari del Col·legi
          • Caminada solidària
      • Reconeixements
          • Medalla d’Or
          • RetraTS
      • Recerca i innovació
          • Premi de recerca en Treball Social Dolors Arteman
      • Responsabilitat Social Corporativa
          • Ajuts de Cooperació
  • SERVEIS
      • Col·legiació
          • Alta col·legial
          • Recol·legiació
          • Precol·legiació
          • Baixa
      • La cura de la professional
          • SuporTS
          • T’acompanyem
          • Supervisió
      • Consultoria professional i jurídica
          • Presentació
          • Consultes
      • Altres serveis
          • Peritatge Social
          • Mediació i SIM
          • Assegurances
          • Acreditació professional
          • Certificat Digital
          • Avantatges comercials
          • Correu personal
      • Formació
      • Servei d'Orientació i Borsa de Treball
  • FORMACIÓ
      • Formació
          • Formació continuada
          • Màsters i Postgraus
          • Formació a mida
  • BORSA DE TREBALL
      • Col·legiades
          • Ofertes
          • Orientació professional
          • Tallers de recerca de feina
          • Programa Projecta't
      • Empreses
  • SECCIONS COL·LEGIALS
      • Seccions Col·legials
          • Comissions
          • Grups de Treball
          • Consell de Deontologia
          • Seminari Permanent Història
          • Assessoria Publicacions no Periòdiques
          • Equip 65
          • Junta de Govern
          • Junta de Govern Ampliada
          • Universitats
  • DELEGACIONS
      • Delegacions
          • Delegació de Girona
          • Delegació de Lleida
          • Delegació de Manresa - Catalunya Central
          • Delegació de Tarragona
          • Delegació de Terres de l'Ebre
  • ACTUALITAT
      • Notícies
      • Agenda d'actes
      • Butlletí Al dia TSCAT
      • Podcast "Treball Social entre bastidors"
      • Publicacions
          • Revista de Treball Social (RTS)
          • Monografies
          • Dossiers de Treball
          • Premi Dolors Arteman
          • Miscel·lània
      • Escrivim
      • Això t'interessa!
      • Sala de premsa
          • Notes de premsa
          • Aparicions als mitjans
close× Call Us 93 318 55 93
tancar×
  • EL COL·LEGI
    • Qui som
      • Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya
      • Junta de Govern i Junta de Govern Ampliada
      • Juntes Territorials
      • Estatuts
      • Guia de Bones Pràctiques
      • Memòria d’Activitats
      • Certificat ISO
      • Posicionaments
      • Equip Humà
    • Estudis de la professió
    • Transparència
      • Portal de la Transparència
      • Canal de denúncies
    • Què és el Treball Social?
      • La professió
      • Àmbits d’actuació
      • Codi Deontològic
      • On estudiar Treball Social
    • 40 ANYS
      • 40è aniversari del Col·legi
      • Caminada solidària
    • Reconeixements
      • Medalla d’Or
    • Recerca i innovació
      • Premi de recerca en Treball Social Dolors Arteman
    • Responsabilitat Social Corporativa
      • Ajuts de Cooperació
  • SERVEIS
    • Col·legiació
      • Alta col·legial
      • Recol·legiació
      • Precol·legiació
      • Baixa
    • La cura de la professional
      • SuporTS
      • T’acompanyem
      • Supervisió
    • Consultoria professional i jurídica
      • Presentació
      • Consultes
    • Altres serveis
      • Peritatge Social
      • Mediació i SIM
      • Assegurances
      • Acreditació professional
      • Certificat Digital
      • Avantatges comercials
      • Correu personal
    • Formació
    • Servei d'Orientació i Borsa de Treball
  • FORMACIÓ
    • Formació
      • Formació continuada
      • Màsters i Postgraus
      • Formació a mida
  • BORSA DE TREBALL
    • Col·legiades
      • Ofertes
      • Orientació professional
      • Tallers de recerca de feina
      • Programa Projecta't
    • Empreses
  • SECCIONS COL·LEGIALS
    • Seccions Col·legials
      • Comissions
      • Grups de Treball
      • Consell de Deontologia
      • Seminari Permanent Història
      • Assessoria Publicacions no Periòdiques
      • Equip 65
  • DELEGACIONS
    • Delegacions
      • Delegació de Girona
      • Delegació de Lleida
      • Delegació de Manresa - Catalunya Central
      • Delegació de Tarragona
      • Delegació de Terres de l'Ebre
  • ACTUALITAT
    • Notícies
    • Agenda d'actes
    • Butlletí Al dia TSCAT
    • Podcast "Treball Social entre bastidors"
    • Publicacions
      • Revista de Treball Social (RTS)
      • Monografies
      • Dossiers de Treball
      • Premi Dolors Arteman
      • Miscel·lània
    • Escrivim
    • Això t'interessa!
    • Sala de premsa
      • Notes de premsa
      • Aparicions als mitjans
ENTREVISTA A
Gemma Pellicé
Referent de la Comissió de Mediació
“La mediació és una via on no hi ha guanyadors ni perdedors, sinó que totes les parts implicades en el procés surten beneficiades”
Gemma Pellicé, Referent Comissió Mediació TSCAT
Introducció

El Col·legi compta amb el Servei d’Informació Mediadora (SIM), que ofereix a la tant Seu Central com a totes les Delegacions territorials, de forma gratuïta. La Comissió de Mediació ha engegat una campanya de conscienciació per tal de fer difusió d’aquest servei, posar-lo en valor i donar-lo a conèixer no només a les treballadores socials, sinó també a la ciutadania. La referent d’aquesta Comissió, Gemma Pellice, explica tots els detalls i els avantatges d’aquest servei en aquesta entrevista.

Perfil biogràfic

Diplomada en Treball Social (URL 2011) i Màster en teràpia familiar socioeducativa sistèmica (UB 2014), la Gemma compta també amb un curs superior universitari en mediació (Universitat Rey Juan Carlos- CEDECO i homologat pel Centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya 2016).

Durant la seva trajectòria ha estat treballant en l’àmbit d’atenció a la infància, adolescència i famílies en situació de risc.  Va estar durant sis anys treballadora social al Servei famílies col·laboradores de l’Ajuntament de Barcelona i també ha estat durant sis mesos treballadora social a la Casa d’Infants a la unitat territorial Barcelona i Barcelonès a la Fundació Acció Social i Infància (FASI).

En l’actualitat, des de 2021, és professora i tutora en el cicle formatiu de grau superior d’integració social a La Salle de Gràcia, on s’encarrega de l’assessorament i orientació al professorat dels cicles formatius i també realitza el seguiment dels alumnes que tenen certes dificultats en l’àmbit emocional de relació o acadèmiques.

  • Àrea privada
    • Àrea privada
    • Registre

1. En què consisteix el Servei d’Informació Mediadora (SIM) que ofereix el Col·legi? 
El Servei d’Informació Mediadora (SIM) és un servei gratuït que ofereixen treballadores socials mediadores especialitzades en conflictes familiars i comunitaris per informar i orientar sobre els beneficis de la mediació en cada cas en concret. El SIM  té conveni amb el Centre de Mediació de Catalunya del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya. 

2. Qui pot sol·licitar aquest servei? 
Aquest servei el pot sol·licitar l’autoritat judicial, cossos de seguretat, serveis socials, serveis d’atenció ciutadana i els mateixos ciutadans i ciutadanes. Com veiem, qualsevol persona pot adreçar-se de forma personal a aquest servei per poder prendre decisions a partir de la informació rebuda.

3. Com es pot accedir-hi? 
Per accedir al SIM la persona o persones interessades poden enviar un correu a catalunya@tscat.cat, trucant al 93 318 55 93 o presencialment a qualsevol de les Delegacions territorials del Col·legi. 
Un cop es contacta, amb el SIM, es realitza una sessió informativa i gratuïta, en la que s’informa dels avantatges i característiques de la mediació. Es faciliten i s'orienta envers tots els tràmits necessaris per poder optar a la mediació i s’informa dels requisits per accedir a justícia gratuïta. Així mateix, disposem d'un llistat de treballadores socials mediadores on poder escollir la professional desitjada. D'aquesta manera, garantim que aquests professionals disposen de l'expertesa i requisits necessaris per poder desenvolupar un procés de mediació d'acord amb la legislació actual.

4. Quin és el percentatge d’èxit de la mediació com a eina per resoldre conflictes? 
L’èxit de la mediació està assegurat en la major part dels casos. Aquest èxit prové del fet que les persones que inicien el procediment ho fan de manera  voluntària i són elles qui, amb l’ajuda del medidor/a, arriben als acords.  D’altra banda, gràcies a aquest procés no adversarial, s'aconsegueix disminuir el nivell de conflicte, evitar procediments judicials i afavorir la convivència amb altres persones de l'entorn. 
Les dades contrastades de les quals disposem parlen de percentatges d'aproximadament un 60% de casos tancats amb acords específic. No obstant això, no disposem d'aquells casos que, tot i no haver finalitzat amb acord, han decidit evitar el procés judicial.
 
5. Quins avantatges té respecte a altres vies de resolució de conflictes com pot ser la judicial? 
La mediació és la via de resolució basada en el diàleg i la recerca de solucions constructives. Jo sempre dic que la mediació és una via on no hi ha guanyadors ni perdedors, sinó que totes les parts implicades en el procés surten beneficiades. Durant el procés de la mediació, el mediador/a introdueix la reflexió, la gestió de les emocions  i ajuda a fomentar la comunicació, tenint en compte les necessitats de totes les persones, així els protagonistes poden trobar una solució conjunta.  
El procés de mediació és imparcial, confidencial i flexible, és més ràpid que altres vies de resolució de conflictes i el cost és menor o inclús gratuït (si es té reconegut el benefici de justícia gratuïta).  
Cal dir que no tots els casos, es podran resoldre mitjançant aquesta via, hi ha casos que s’han de resoldre per la via judicial com per exemple els casos de violència masclista.  

6. Creu que la ciutadania és conscient de la importància de la mediació? 
La ciutadania cada vegada està més conscienciada d’aquesta via de resolució, però penso que caldria reforçar-ho més als ajuntaments,  escoles, serveis socials, etc. Cal dir que les persones que han pogut ser correctament informades de les característiques de la mediació solen utilitzar-les. Per això és important potenciar els espais com el SIM. 
 
7. Quin és el paper de les col·legiades en la difusió d’aquesta eina? 
Crec que és crucial que totes les col·legiades i col·legiats treballadores i treballadors socials puguin fer difusió d’aquesta eina, ja que moltes persones encara no coneixen aquesta via o creuen que és molt complicat accedir-hi. 
Des de la Comissió de Mediació estem treballant conjuntament amb el TSCAT perquè les col·legiades puguin fer divulgació del SIM a la ciutadania que atenen. És important que les companyes i companys que atenen a la ciutadania pensin en la mediació com a primera elecció davant de conflictes d'àmbits familiar, social  o comunitari.
 
8. On pot adreçar-se una col·legiada si està interessada a formar-se en mediació? 
Actualment, existeixen moltes formacions en mediació, algunes amb especialització en àmbits específics (comunitari, familiar, etc.). El més important és assegurar-se que la formació és homologable pel Centre de Mediació de Catalunya. La nostra recomanació és que es prioritzi aquella formació que disposi de pràctiques reals en serveis de mediació i que almenys una part formativa sigui de tipus presencial.

 

Més informació sobre el SIM
Comparteix a xarxes
Altres entrevistes
Rosa Jorba
Entrevista
"Sempre he tingut clar que calia fer carrer per conèixer la realitat i he procurat passar temps amb les persones, vincular-me i entendre la seva realitat"
22/05/2025
Entrevista a Mercè Gil
Entrevista
“Ens preocupa el reconeixement i la consolidació del treball social sanitari com a professió sanitària”
07/04/2025
Entrevista Comissió de Gènere
Entrevista
“Hem de garantir que la perspectiva feminista e interseccional s'apliqui de manera transversal en totes les accions professionals i en tots els processos d’intervenció social”
04/03/2025
Entrevista Gemma Pellicé
Entrevista
“Treballem perquè la mediació estigui present i sigui una via de resolució de conflictes coneguda per les professionals i per la ciutadania”
30/01/2025

Descobreix

Borsa de Treball
Borsa de Treball
Consultoria professional i jurídica
Consultoria professional i jurídica
Programa SuporTS
Programa "SuporTS"
Servei T acompanyem
Servei "T'acompanyem"
Orientació professional
Orientació professional
Publicacions
Publicacions
En conveni amb:
Generalitat de Catalunya - Departament de Drets Socials i Inclusió
Dixit
Diputació de Barcelona
Formem part de:
La Intercol·legial
Formem part de:
La Intercol·legial

Contacta amb nosaltres

Llança, 39
08015 Barcelona
Tel 93 318 55 93
catalunya@tscat.cat
www.tscat.cat

Delegacions

  • Delegació de Girona
  • Delegació de Lleida
  • Delegació de Manresa - Catalunya Central
  • Delegació de Tarragona
  • Delegació de Terres de l'Ebre

Informació

  • Avís Legal
  • Política de Privacitat
  • Política de Cookies

Segueix-nos

Tscat 2024

Synchro External connection