- Col·legiats/des: 0€
- Precol·legiats/des: 0€
- Col·legiats/des a l´atur: 0€
Ubicació: La part presencial tindrà lloc a la Seu Central del TSCAT
C/ Llança, 39
08015 Barcelona
A través del Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya hem sol·licitat diferents cursos subvencionats en modalitat d’Aula Virtual per les nostres col·legiades. Aquests cursos estan destinats a treballadors/es adscrits al Règim General, autònoms/es i persones en situació d’atur.
El nombre de places és limitat, per aquest motiu és REQUISIT IMPRESCINDIBLE fer la preinscripció al curs a través de la web del Col·legi
Per tal de formalitzar la preinscripció heu de fer arribar la següent documentació al correu electrònic atenciocolegial@tscat.cat
Documentació a presentar:
Emplenar i signar l’Annex 1 (sol·licitud de participació). Imprescindible complimentar tots els camps, i enviar el document signat.
- Fotocòpia del DNI
- Fotocòpia de la nòmina (capçalera), rebut d’autònom/a o DARDO actualitzat en cas d’estar en situació d’atur. Les persones en situació d’ERTO, consten com a treballadors/es, per tant han d’aportar còpia de l’última nòmina. Les persones autònomes han d'aportar el darrer rebut.
Sense l'enviament de la documentació requerida per correu electrònic la inscripció no serà vàlida. Una vegada validada la documentació, us farem arribar un correu confirmant la vostra plaça al curs.
La present proposta s’adreça als/les professionals del sector dels serveis socials amb la finalitat de generar coneixement, habilitats, actituds i motivació per traslladar la visió, l’enfocament i la metodologia de l’Atenció Centrada en la Persona (ACP) i del Self-directed Support al seu àmbit d’intervenció.
La proposta està dissenyada per aconseguir una repercussió aplicada, amb nivell i tipologies d’aprenentatge que impliquin un anar i venir continu de la teoria a la pràctica i la reflexió sobre aquesta. I que això permeti elaborar de manera participada i dialogada una pauta clara per a la implementació d’un model d’intervenció més avançat en la intervenció social.
Generals
- Generar coneixement, habilitats, actituds i motivació per traslladar la visió, l’enfocament i la metodologia de l’Atenció Centrada en la Persona (ACP) i del Self-directed Support als diferents àmbits de la intervenció social.
Específics
- Generar coneixement, habilitats, actituds i motivació en els professionals d’intervenció social per implementar la visió, l’enfocament i la metodologia de treball de l’Atenció Centrada en la Persona (ACP) i del Self-directed Support.
- Desenvolupar en aquests/es professionals un lideratge inspirador, transformador i efectiu en relació als seus equips a fi que, per mitjà de la col·laboració i la co-creació, desenvolupin i implementin un model propi d’atenció basat en la sostenibilitat i les noves tendències internacionals en aquest àmbit.
- Elaborar de manera dialogada i participada una pauta clara per a la implementació de l’Atenció Centrada en la Persona (ACP) i del Self-directed Support en la pròpia organització.
Tallers teòrics, en modalitat online:
- Marc teòric de l’Atenció Centrada en la Persona i del Self-directed Suport
- ACP i Self-directed Support en la intervenció amb persones amb discapacitat
- ACP i Self-directed Support en la intervenció amb persones amb persones amb problemes de salut mental i/o addiccions
- ACP i Self-directed Support en la intervenció amb persones grans
- ACP i Self-directed Support en la intervenció amb persones sense llar
- ACP i Self-directed Support en la intervenció amb dones víctimes de violències masclistes
- ACP i Self-directed Support en la intervenció amb infància i famílies en risc
Tallers pràctics, en modalitat presencial:
- Definint personalització i control
- Rols de suport des dels suports autodirigits
- Co-producció, al cor dels suports autodirigits
- Avaluació i presa de decisions centrades en la persona
- Elaboració de plans personals, amb la comunitat com a escenari de vida
- La Guia de sostenibilitat per al sector salut i social, una nova eina per facilitar la gestió sostenible de les organitzacions
Partint de l’anàlisi i del marc teòric i metodològic de l’enfocament de l’Atenció Centrada en la Persona i del Self-directed Support, es treballa amb especialistes sobre com aplicar-lo en la pràctica diària en diferents àmbits d’intervenció, en la mesura que aquests nous paradigmes per a la intervenció prenen matisos diferents en funció de perfils, situacions i col·lectius.
*La formació s’impartirà en 4 tallers teòrics en modalitat online (9, 16, 24 i 26 d'abril en horari de 16 a 18.30h, el dia 16 d'abril es realitzarà de 16.30 a 19hores), i 5 tallers pràctics en modalitat presencial (7, 14, 21, 28 de maig i 12 de juny de 16 a 20 hores).
Aquesta formació està vinculada a la Unitat de Competència UC_2-0254-11_3 Establir, adaptar i aplicar sistemes alternatius de comunicació.
Núria Pi
Diplomada en Treball Social per la Universitat de Lleida, ha desenvolupat la seva carrera professional en l'àmbit de la protecció jurídica de persones amb discapacitat a l'Entitat Support - Fundació Tutelar de Girona -, ocupant el càrrec de Responsable de l'Àrea Jurídica.
Núria Fustier
Doctora en Treball Social i Llicenciada en Dret, professora de l’Escola de Treball Social de la Universitat de Barcelona. Amb 25 anys d’experiència en Serveis Socials: direcció dels Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet; avaluació i planificació a la Diputació de Barcelona ii membre de l’equip del I Pla Estratègic de Serveis Socials de Catalunya.
Chus Rodríguez
Llicenciada en Psicologia, Psicopedagogia i graduada en Treball Social. Màster en maltractament i violències masclistes, i màster en psicologia jurídica i forense. Directora del Servei d'intervenció especialitzada en violències masclistes del Baix Llobregat, gestionat per ABD (Associació Benestar i Desenvolupament).
Pilar Cañabate
Doctora en Antropologia Social i Cultural i Màster en Bioètica i Dret. Des de 1998 forma part de l' equip de diagnòstic de la clínica de memòria d' ace i acompanya les famílies al llarg de la malaltia. El seu interès científic se centra en l'estudi dels factors que influeixen en el benestar del cuidador i de la persona amb demència, l'estructura de l'atenció, la relació entre la demència i el gènere i els aspectes ètics i legals.
Núria Ambrós
Llicenciada en Psicologia, diplomada en Magisteri, en Educació Social i en gestió de l’aprenentatge en les organizanitzacions, i màster en integració de persones amb discapacitat intel.lectual. Els últims deu anys s’ha especialitzat en formar, assessorar i acompanyar a entitats del tercer sector de tota Espanya en la implementació de les pràctiques centrades en la persona.
Ana Rodera
Doctora en Educació i Tecnologia, professora de la UOC, especialista en la dinamització i l’acompanyament de processos d’innovació en les organitzacions, amb més de vint anys d’experiència en formació i assessorament a institucions de Catalunya i d’Amèrica Llatina.
Condicions
La inscripció serà vàlida una vegada s’hagi realitzat el pagament de l’import total del curs/taller/jornada i que es podrà realitzar amb les següents modalitats:
- A través del web amb targeta de crèdit i/o dèbit.
- Per transferència bancària al número de compte de La Caixa ES45-2100-4767-40-0200028082, indicant nom de l’alumne i del curs/taller/jornada. Per als pagaments realitzats a través del caixer automàtic, s’haurà d’introduir el codi d’entitat 0165460.
Les col·legiades que s’inscriguin a una formació subvencionada i no la finalitzin amb un 80% d’assistència, no es podran inscriure a cap altre curs d’aquest tipus en el termini d’un any. Encara que la formació no té cost per a la persona inscrita, des del Col·legi s’inverteixen uns recursos per dur-la a terme i , a més, hi ha persones en llista d’espera interessades en accedir al curs i que podrien haver aprofitat la plaça. Per això, us preguem el màxim compromís a l’hora de realitzar aquestes formacions.
Les anul·lacions d’inscripcions s’hauran de comunicar al Departament de Formació a través del correu electrònic: atenciocolegial@tscat.cat. Les anul·lacions comunicades durant els cinc últims dies abans de l’inici del curs/taller/jornada, o una vegada iniciat aquest, comportaran la pèrdua del 100% de l’import.
El Col·legi es reserva el dret de modificar horaris, dates, continguts i/o professorat dels cursos programats i no es farà responsable de les despeses que puguin ocasionar aquestes possibles modificacions. També es reserva el dret d’anul·lar o ajornar el curs /taller/jornada, si considera insuficient el nombre d’inscrits. En aquest últim cas, es retornarà l’import de la inscripció. En finalitzar el curs/taller/jornada, si s’ha fet un mínim del 80% d’assistència, es lliurarà el certificat d’assistència.
En el cas de les col·legiades en atur que s'inscriguin hauran de presentar el Certificat integrat de l'OTG (NO document dardo). Descarrega't les instruccions per sol·licitar aquest certificat.