Amb motiu de la commemoració del 25N Dia Internacional per l'erradicació de les violències vers les dones, la Comissió de Gènere del Col·legi organitzarà, el dimecres 19 de novembre, la taula rodona "Violències masclistes digitals en la infància i l'adolescència”.
Les violències digitals constitueixen un fenomen creixent i complex que planteja nous reptes professionals per als equips que treballen amb infants i adolescents. Aquesta nova realitat demana espais de reflexió compartida sobre com acompanyar millor els i les menors que en són víctimes, així com les seves famílies.
La jornada s’obrirà amb una introducció a les violències digitals des del punt de vista de gènere, el marc normatiu i les polítiques públiques actuals a càrrec de Núria Vergés i Bosch. Vergés és professora agregada del Departament de Sociologia de la Universitat de Barcelona i co-coordinadora del màster en estudis de Dones, Gènere i Ciutadania. Els seus temes d’investigació i acció se centren en l’àmbit del gènere i les tecnologies; les polítiques públiques, de gènere i familiars; el gènere i treballs; les violències masclistes, així com les metodologies feministes.
Tot seguit, dues professionals de referència compartiran la seva experiència directa amb casos reals. S’abordaran qüestions clau com les formes més freqüents de violència digital i la manera com s’hi manifesta el masclisme en elles, quins impactes emocionals, socials i familiars que generen en els i les menors, i finalment com es pot treballar la reparació, l’empoderament digital i el Treball Social.
Aquestes professionals són Marta Yela González, treballadora social i educadora social actualment treballant amb víctimes de violència sexual en la infància des del programa Barnahus; i Xènia Morgado Fernández, treballadora social, integradora social i tècnica en igualtat de gènere. Activista al barri de la Marina i líder del projecte Dona’t Més, basat en la formació amb perspectiva de gènere. La seva trajectòria professional s’ha desenvolupat principalment amb dones en situació de sensellarisme, violències masclistes, explotació sexual i de tràfic. A més, té experiència en l’àmbit de la infància en situació d’ASI, concretament al programa Barnahus, on és referent de violències dins el Departament d’Educació.
La taula rodona començarà a les 18 h i es podrà seguir presencialment, a la Seu Central del Col·legi, i a través del canal de Youtube del TSCAT.
No us perdeu aquesta oportunitat per repensar la pràctica professional, reforçar la mirada comunitària i exigir un marc legal i institucional que protegeixi realment la infància i adolescència en l’entorn digital.