Encara no t´has col·legiat?
Ubicació Tscat Barcelona
Portaferrissa 18, 1r 1a
Barcelona
Dates de realització
Inici: 30 abril 2017
Fi: 01 maig 2017
Horari: 16 a 20
Durada: 12.00 hores
Mínim de participants:
15 participants
Import
  • Col·legiats/des:
    92.00€
  • Col·legiats/des a l'atur*:
    74.00€
  • Precol·legiats/des:
    92.00€
  • No col·legiats/des:
    110.00€

Projectes Col·laboratius - Barcelona

Programa

Dates: 5, 19 i 26 de maig de 2017

 

Objectius:

L’acció formativa planteja un itinerari de transformació del propi grup participant. Descobrirem els guanys de sortir de la zona de confort, de perdre el control. Demostrarem que col·laborar és millor que competir, fins i tot per assolir els objectius particulars. A partir de l’esquema bàsic de realització d’un projecte, ens endinsarem en les tècniques que afavoreixen el treball col·laboratiu, que finalment vincularem a la implementació metodològica de la intervenció comunitària.

 

  • Coneixerem les possibilitats i adquirirem més competències per al treball col·laboratiu
  • Elaborarem la planificació dels nostres projectes per fer-los més permeables
  • Adquirirem estratègies per promoure i gestionar projectes col·laboratiu en el marc de la intervenció comunitària.

 

Programa:

 

BLOC 1: TU NO POTS, NOSALTRES PODEM

 

  1. Premisses bàsiques del treball col·laboratiu: els guanys del compromís
    • És temps d’aliances, no tan sols per millorar o progressar, sinó com a estratègia de supervivència a l’àmbit social. Però el treball col·laboratiu no està a l’abast de tothom. Requerirem d’una intel·ligència col·lectiva flexible i versàtil.
  2. Requisits per treure profit de l’experiència col·laborativa
    • Audàcia i valor. Perdre la por per perdre el control. Adaptar-se i romandre fidels a un temps. Visió sistèmica de parts i interdependents. Flexibilitat. Capacitat mediadora. Relacions assertives i empatia. Compromís. Complicitats. Consciència dels tempos.
  3. Per què sortir de la zona de confort?
    • Tors els aspectes vinculats amb la planificació han canviat força per la inèrcia dels fluxos de coneixement: prima la necessitat d’expressar idees, compartir opinions i informació, transferir tecnologia, comunicar-se, aprendre...
    • Unir forces per uns projectes més sostenibles. La millora continuada, l’agilitat i la capacitat de resposta.
  4. Col·laboració i evolució
    • El nou coneixement de la biologia altera la visió que mostra l’evolució com una competició continuada i sanguinolenta entre individus i espècies. La vina no va conquerir el planeta amb combats, sinó gràcies a la cooperació.
  5. Símbols i arcans: pontífex i mags
    • Alguns referents simbòlics: Unitat vs. Dualitat. Els constructors de ponts. Unir dos mons. Transvasament d’aigües. Equilibri. Sacrifici. El domini dels oposats. La construcció del triangle. L’acció transformadora, la permutació de l’experiència observada.

 

BLOC 2: CONTRUIR UN PROJECTE COL·LABORATIU

  1. Gnosce te ipsum
    • Qüestionari d’avaluació de les nostres organitzacions i projectes. La importància de l’autoconeixement. Actitud i voluntat. Prioritats. Recursos propis. Reptes i dificultats. Fortaleses i debilitats.
  2. L’aranya que volia ser estrella
    • Som aranyes o estrelles de mar? Els sistemes més oberts i descentralitzats no sempre prenen les decisions correctes, però sí que poden respondre amb més rapidesa, perquè hi ha més parts amb accés al coneixement i la informació, i poden disposar d’ell per aprofitar-lo directament. Les organitzacions centralitzades depenen més de l’estructura i són, per tant, més rígides. La descentralització aporta fluïdesa. Com que s’ha repartir el poder i els coneixements, les unitats més petites poden respondre ràpidament a forces internes i externes.
  3. Conèixer i donar-se a conèixer
    • Curiositats per a descobrir el món. Recursos al nostre abast, similituds i diferències interessants. Experiències d’èxit i banc de males pràctiques.
  4. Itinerari per a una trobada
    • Explorarem espais d’intersecció. Rituals d’aparellament i topografies de la superació. Generar confiança, l’art de la diplomàcia. La humilitat, requisits per a un diàleg fèrtil. La teva mirada em canvia, el meu somni és en relació als teus.
  5. Conformant un equip col·laboratiu
    • (1+1)>2. Un joc a on tothom hi guanya. Multidisciplinars. La ciència dels recursos, el rigor. Harmonitzar agendes i prioritats. Equips petits o grans? Avaluació del nostre equip.
  6. Lideratges col·laboratiu
    • Si fóssim més agosarats, audaços, si tinguéssim menys por, lideratges menys mediocres, aconseguiríem més processos horitzontals, facilitaríem la lliure circulació d’idees, fent créixer la nostra creativitat.
    • El líder no talla el bacallà, sinó que inspira als altres. Substitució de les estratègies competitives per altres més eficients. Catalitzadors i guardians de les claus. Confiança. Cohesió pels valors. Diversitat i creativitat.
  7. Copy&Paste
    • Benchmarking. Una bona còpia és millor que un original dolent. Aprendre i adaptar-se.
  8. Dissenyant un bon projecte col·laboratiu
    • Determinació del nus crític. La idea-força. El sistema d’informació i documentació. Reptes, no problemes.
    • Tenir recursos i utilitzar-los en el moment precís. Conjugar el tems i l’espai. Kairós, l’ocasió. Conèixer el territori. Talent i mètode, la coherència entre les finalitats i la praxi. Control i burocràcia. La força del procés.
  9. Artificis i artefactes de la planificació
    • La lògica de la planificació. Presentacions de la planificació. Plainifcació per objectius. Matrius de verificació. Eines gràfiques de la planificació. Cronogrames. Seqüència de tasques, fites, esdeveniments i productes.
  10. Avaluació i evolució. Intruducció a la sistematització d’experiències.
    • La quantificació de la mobilització real dels recursos.
    • Indicadors d’impacte i transformació social.
    • El model de la sistematització d’experiències.

 

BLOC 3: LES ESTRATÈGIES COL·LABORATIVES A LA INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA

  1. Un receptari sense receptes
    • Dels problemes a les potencialitats, una nova definició dels territoris i els seus protagonistes.
    • Glossari de supervivència per la intervenció comunitària.
  2. Visions i mètode de la intervenció comunitària
    • Tres protagonistes, tres cercles. Les institucions, alienes al treball comunitari?
    • La participació dels recursos tècnics i la ciutadania.
    • La transformació interna i externa. Els equips comunitaris.
    • Model d’intervenció. Què no és treball comunitari?
  3. Territori, identitat i diversitats
    • Generant coneixement compartit. Adherència, adhesió i acció.
    • La informació i la comunicació. Construïm un discurs nou.
    • Igualtat i diversitat. La trobada en allò que ens uneix. La construcció de la convivència ciutadana.
  4. Trobades improbables
    • El concepte de ciutadania transnacional i el dret de la ciutat. La participació entre iguals. La generació d’espais de relació.
    • Gestió de la diversitat cultural i promoció de les relacions interculturals.
    • Prendre consciència de la interdependència dels actors al territori.
  5. Principals esculls de la intervenció comunitària
    • Prejudicis, tòpics i estereotips. Fronteres o frontisses.
    • Transversalitat. Resistències al canvi.
    • Harmonitzar prioritats i agendes.
  6. Del conflicte a la mediació
    • Prevenció del conflicte. Claus socioculturals.
    • Elaboració comunitària de protocols de gestió alternativa de conflictes.
  7. Mesures l’impacte de la intervenció comunitària, superar la intangibilitat
    • El llegat. Productes i resultats visibles de la intervenció comunitària. Optimització de recursos.

 

Metodologia :

La metodologia general que es proposa és l’alternança entre els aspectes teòrics, d’exposició participada, aportats en les diferents unitats temàtiques, la resolució de casos pràctics, la lectura de materials i el debat entre els participants.

  • Debat i construcció de coneixements a partir de les lectures prèvies.
  • Qüestionaris d’autoaprenentatge/autoavaluació de l’organització o projecte propi.
  • Discussió a partir de la visualització d’audiovisuals.

 

Import i condicions

Preu col·legiats/des:
92.00€
Preu col·legiats/des a l´atur *:
74.00€
Preu precol·legiats/des:
92.00€
Preu no col·legiats/des:
110.00€

Docents

Martín Miralles.

 

Educador Social. Expert en Gestió de la Diversitat i Intervenció Social a l’àmbit local. 

Ubicació

Per a inscriure’t has d’estar registrada/registrat a la web

·        Si ja has fet amb anterioritat el registre a la pàgina web del Col·legi, clica aquí per identificar-te.

·        Si ets persona col·legiada/precol·legiada i encara no t’has registrat a la pàgina  web del Col·legi,  clica aquí.

·        Si no ets persona col·legiada/precol·legiada , per registrar-te a la pàgina web del Col·legi clica aquí.

 

El contingut d’aquesta pestanya tan sols es accesible pels inscrits al curs. Si ja estàs inscrit, conecta't
El contingut d’aquesta pestanya tan sols es accesible pel personal administratiu.

Programa

Dates: 5, 19 i 26 de maig de 2017

 

Objectius:

L’acció formativa planteja un itinerari de transformació del propi grup participant. Descobrirem els guanys de sortir de la zona de confort, de perdre el control. Demostrarem que col·laborar és millor que competir, fins i tot per assolir els objectius particulars. A partir de l’esquema bàsic de realització d’un projecte, ens endinsarem en les tècniques que afavoreixen el treball col·laboratiu, que finalment vincularem a la implementació metodològica de la intervenció comunitària.

 

  • Coneixerem les possibilitats i adquirirem més competències per al treball col·laboratiu
  • Elaborarem la planificació dels nostres projectes per fer-los més permeables
  • Adquirirem estratègies per promoure i gestionar projectes col·laboratiu en el marc de la intervenció comunitària.

 

Programa:

 

BLOC 1: TU NO POTS, NOSALTRES PODEM

 

  1. Premisses bàsiques del treball col·laboratiu: els guanys del compromís
    • És temps d’aliances, no tan sols per millorar o progressar, sinó com a estratègia de supervivència a l’àmbit social. Però el treball col·laboratiu no està a l’abast de tothom. Requerirem d’una intel·ligència col·lectiva flexible i versàtil.
  2. Requisits per treure profit de l’experiència col·laborativa
    • Audàcia i valor. Perdre la por per perdre el control. Adaptar-se i romandre fidels a un temps. Visió sistèmica de parts i interdependents. Flexibilitat. Capacitat mediadora. Relacions assertives i empatia. Compromís. Complicitats. Consciència dels tempos.
  3. Per què sortir de la zona de confort?
    • Tors els aspectes vinculats amb la planificació han canviat força per la inèrcia dels fluxos de coneixement: prima la necessitat d’expressar idees, compartir opinions i informació, transferir tecnologia, comunicar-se, aprendre...
    • Unir forces per uns projectes més sostenibles. La millora continuada, l’agilitat i la capacitat de resposta.
  4. Col·laboració i evolució
    • El nou coneixement de la biologia altera la visió que mostra l’evolució com una competició continuada i sanguinolenta entre individus i espècies. La vina no va conquerir el planeta amb combats, sinó gràcies a la cooperació.
  5. Símbols i arcans: pontífex i mags
    • Alguns referents simbòlics: Unitat vs. Dualitat. Els constructors de ponts. Unir dos mons. Transvasament d’aigües. Equilibri. Sacrifici. El domini dels oposats. La construcció del triangle. L’acció transformadora, la permutació de l’experiència observada.

 

BLOC 2: CONTRUIR UN PROJECTE COL·LABORATIU

  1. Gnosce te ipsum
    • Qüestionari d’avaluació de les nostres organitzacions i projectes. La importància de l’autoconeixement. Actitud i voluntat. Prioritats. Recursos propis. Reptes i dificultats. Fortaleses i debilitats.
  2. L’aranya que volia ser estrella
    • Som aranyes o estrelles de mar? Els sistemes més oberts i descentralitzats no sempre prenen les decisions correctes, però sí que poden respondre amb més rapidesa, perquè hi ha més parts amb accés al coneixement i la informació, i poden disposar d’ell per aprofitar-lo directament. Les organitzacions centralitzades depenen més de l’estructura i són, per tant, més rígides. La descentralització aporta fluïdesa. Com que s’ha repartir el poder i els coneixements, les unitats més petites poden respondre ràpidament a forces internes i externes.
  3. Conèixer i donar-se a conèixer
    • Curiositats per a descobrir el món. Recursos al nostre abast, similituds i diferències interessants. Experiències d’èxit i banc de males pràctiques.
  4. Itinerari per a una trobada
    • Explorarem espais d’intersecció. Rituals d’aparellament i topografies de la superació. Generar confiança, l’art de la diplomàcia. La humilitat, requisits per a un diàleg fèrtil. La teva mirada em canvia, el meu somni és en relació als teus.
  5. Conformant un equip col·laboratiu
    • (1+1)>2. Un joc a on tothom hi guanya. Multidisciplinars. La ciència dels recursos, el rigor. Harmonitzar agendes i prioritats. Equips petits o grans? Avaluació del nostre equip.
  6. Lideratges col·laboratiu
    • Si fóssim més agosarats, audaços, si tinguéssim menys por, lideratges menys mediocres, aconseguiríem més processos horitzontals, facilitaríem la lliure circulació d’idees, fent créixer la nostra creativitat.
    • El líder no talla el bacallà, sinó que inspira als altres. Substitució de les estratègies competitives per altres més eficients. Catalitzadors i guardians de les claus. Confiança. Cohesió pels valors. Diversitat i creativitat.
  7. Copy&Paste
    • Benchmarking. Una bona còpia és millor que un original dolent. Aprendre i adaptar-se.
  8. Dissenyant un bon projecte col·laboratiu
    • Determinació del nus crític. La idea-força. El sistema d’informació i documentació. Reptes, no problemes.
    • Tenir recursos i utilitzar-los en el moment precís. Conjugar el tems i l’espai. Kairós, l’ocasió. Conèixer el territori. Talent i mètode, la coherència entre les finalitats i la praxi. Control i burocràcia. La força del procés.
  9. Artificis i artefactes de la planificació
    • La lògica de la planificació. Presentacions de la planificació. Plainifcació per objectius. Matrius de verificació. Eines gràfiques de la planificació. Cronogrames. Seqüència de tasques, fites, esdeveniments i productes.
  10. Avaluació i evolució. Intruducció a la sistematització d’experiències.
    • La quantificació de la mobilització real dels recursos.
    • Indicadors d’impacte i transformació social.
    • El model de la sistematització d’experiències.

 

BLOC 3: LES ESTRATÈGIES COL·LABORATIVES A LA INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA

  1. Un receptari sense receptes
    • Dels problemes a les potencialitats, una nova definició dels territoris i els seus protagonistes.
    • Glossari de supervivència per la intervenció comunitària.
  2. Visions i mètode de la intervenció comunitària
    • Tres protagonistes, tres cercles. Les institucions, alienes al treball comunitari?
    • La participació dels recursos tècnics i la ciutadania.
    • La transformació interna i externa. Els equips comunitaris.
    • Model d’intervenció. Què no és treball comunitari?
  3. Territori, identitat i diversitats
    • Generant coneixement compartit. Adherència, adhesió i acció.
    • La informació i la comunicació. Construïm un discurs nou.
    • Igualtat i diversitat. La trobada en allò que ens uneix. La construcció de la convivència ciutadana.
  4. Trobades improbables
    • El concepte de ciutadania transnacional i el dret de la ciutat. La participació entre iguals. La generació d’espais de relació.
    • Gestió de la diversitat cultural i promoció de les relacions interculturals.
    • Prendre consciència de la interdependència dels actors al territori.
  5. Principals esculls de la intervenció comunitària
    • Prejudicis, tòpics i estereotips. Fronteres o frontisses.
    • Transversalitat. Resistències al canvi.
    • Harmonitzar prioritats i agendes.
  6. Del conflicte a la mediació
    • Prevenció del conflicte. Claus socioculturals.
    • Elaboració comunitària de protocols de gestió alternativa de conflictes.
  7. Mesures l’impacte de la intervenció comunitària, superar la intangibilitat
    • El llegat. Productes i resultats visibles de la intervenció comunitària. Optimització de recursos.

 

Metodologia :

La metodologia general que es proposa és l’alternança entre els aspectes teòrics, d’exposició participada, aportats en les diferents unitats temàtiques, la resolució de casos pràctics, la lectura de materials i el debat entre els participants.

  • Debat i construcció de coneixements a partir de les lectures prèvies.
  • Qüestionaris d’autoaprenentatge/autoavaluació de l’organització o projecte propi.
  • Discussió a partir de la visualització d’audiovisuals.

 

Import i condicions

Preu col·legiats/des:
92.00€
Preu col·legiats/des a l´atur *:
74.00€
Preu precol·legiats/des:
92.00€
Preu no col·legiats/des:
110.00€

Docents

Martín Miralles.

 

Educador Social. Expert en Gestió de la Diversitat i Intervenció Social a l’àmbit local. 

Ubicació

Inscripció

Per a inscriure’t has d’estar registrada/registrat a la web

·        Si ja has fet amb anterioritat el registre a la pàgina web del Col·legi, clica aquí per identificar-te.

·        Si ets persona col·legiada/precol·legiada i encara no t’has registrat a la pàgina  web del Col·legi,  clica aquí.

·        Si no ets persona col·legiada/precol·legiada , per registrar-te a la pàgina web del Col·legi clica aquí.