Dates: 24 de febrer, 24 de març, 21 d'abril i 27 de maig de 2022 de 9.30 a 14.30 hores
Amb l’anàlisi dels genosociograma des de la perspectiva sistèmica, adquirim una nova eina d’exploració i aproximació a la realitat de les dinàmiques familiars. En aquest nivell 2 posem en pràctica el marc teòric assolit en el Nivell 1
Objectius generals
- Experienciar el genosociograma d’una família des de la visió de la sistèmica de l’inconscient.
- Incorporar aquesta visió i eina d’anàlisi en la praxis personal i professional.
Objectius específics
- Treballar el genosociograma com una eina d’exploració social.
- Millorar la interacció família professional en la relació d’ajuda
- Analitzar dinàmiques social familiars
- Millorar les habilitats per a l’exploració de les interaccions familiars.
- Entendre els mecanismes reguladors d’una família per tal de trobar respostes al funcionament en el si del sistema familiar.
Contingut
A cada sessió hi haurà una:
• Part teòrica
• Part pràctica
Sessió 1
Teòrica: Enquadre general.
Pràctica amb el genosociograma
Sessió 2
Teòrica: Patró de comportament B 22. Primera part.
Pràctica amb el genosociograma
Sessió 3
Teòrica: Patró de comportament B 22. Segona part
Pràctica amb el genosociograma
Sessió 4
Teòrica: Patró de comportament B 22. Tercera part
Pràctica amb el genosociograma
Metodologia
La metodologia del taller està basada en la pràctica. A través de l'aprenentatge experiencial amb la pràctica dels genosociogrames dels participants
La millor manera d’entendre els mecanismes inconscients reguladors d’un genosociograma és endinsar-se en el d’un mateix. Això afavoreix una presa de consciència, que és el primer esglaó del canvi.
Treballarem de forma individual el genosociograma d’un dels assistents, el que afavoreix l’aprenentatge de tot el grup, la vivència d’un genosociogarma
- fa de caixa de ressonància als alumnes que configuren el grup i facilita l’aprenentatge.
- mostra la lògica biològica de la sistèmica de l’inconscient com a mecanisme regulador de les dinàmiques familiars.
¿Com treballarem?
Cada sessió treballarem el genosociograma d’un alumne. La resta d’alumnes faran d’observadors.
-La persona que comparteix el seu genosociograma ha de portar dades de filiació de la família (noms, dates de naixement i mort), causes de la mort, dates de casament, professions, etc., com a mínim fins als avis (marit, fills, pares, tiets i avis) i, si és possible, fins als besavis.
-Si cal, durant la sessió es podran dur a terme protocols terapèutics.