Compartir
1318 visitas
25
març
2020

Protecció Civil activa l'Equip d'Emergències del Col·legi per fer atenció psicosocial telefònica

 


La Direcció General de Protecció Civil ha habilitat una plataforma d'atenció psicosocial als afectats per la situació generada pel COVID-19 i ha activat a l'Equip d'Intervenció en Emergències del Col·legi per fer l'atenció directa. 

Amb aquesta plataforma es pretén millorar l'atenció de les persones que truquen als telèfons 112, 012 i 061 i que presenten una situació d'elevat impacte emocional. En aquests casos, la quinzena de treballadores socials de l'Equip d'Emergències destinades a aquesta tasca són les encarregades d'atendre les trucades, valorant, cas per cas, el tipus d'atenció que necessiten les persones. 

Objectiu: atenció psicosocial immediata

D'aquesta manera, es vol proporcionar atenció psicosocial immediata a les persones afectades per la situació d’emergència sanitària i realitzar aquesta atenció psicosocial des d’un paradigma de resiliència per tal de fomentar i potenciar les capacitats de l’afectat. 

Aquest servei està pensat principalment per a persones grans en situació de desatenció per manca de xarxa social i/o familiar, per a famílies amb fills menors amb dificultats per gestionar l’aïllament domiciliari (sobrecàrrega emocional en cas de famílies monoparentals o famílies amb un progenitor aïllat o hospitalitzat), per a persones que no puguin acompanyar o no tinguin informació dels seus familiars hospitalitzats, per a persones que hagin patit la mort d’un familiar a conseqüència del COVID-19 i no puguin fer la vetlla o acomiadar-se del seu difunt, així com per a qualsevol altre persona que estigui en una situació que li provoqui un alt nivell d’estrès com a conseqüència de l’emergència sanitària i persones de col·lectius vulnerables o famílies amb menors que manifestin una necessitat peremptòria d’alimentació.

 

 

 

 





 

Compartir